Sorra màgica, un joc ideal per treballar l’art del modelatge.

Nena jugant amb la sorra màgica

T'atreveixes a deixar sortir l'artista que portes dins, i crear i modelar amb una pasta totalment innovadora i ecològica?
Quina màgia de producte; està feta amb sorra i petxines de mar! Un joc ideal per a treballar l'art del modelatge.

Introducció

Quina màgia de producte; està feta amb sorra i petxines de mar!!!  Un joc ideal per treballar l’art del modelatge.

• Fabricant: Zaubersand. Importat per DIDACMANÍA
  • Categoria: Arts i manualitats
  • Edat: A partir dels 3 anys
  • Nº jugadors: Es pot jugar sol o acompanyat, però la base de treball permet un màxim de 3 infant jugant alhora.
  • Temps de Joc: No hi ha un temps determinat per aquest tipus de  joc.

Capacitats que potencia:

• Coordinació ull-mà
  • Creativitat
  • Imaginació
  • Expressió d’emocions
  • Activitat individual/Associativa

Saber-ne més

La sorra màgica”Zaubersand” és un kit de manualitats de modelatge. La capsa gran conté 1 Kg de pasta natural més 11 motlles i eines dins una base de plàstic inflable.

Aquesta sorra es manté sempre humida i es pot fer servir una i altra vegada sense que s’assequi, tot i que és important no exposar-la al sol ni guardar-la en cap recipient hermètic ja que necessita oxigen per respirar!. No és tòxica i és higiènicament segura doncs està lliure de bacteris. En el cas que algun infant se l’ha mengi faria el seu trànsit normal sense causar cap dany.

Per altra banda és agradable i suau al tacte; és innòcua, no embruta. No s’adhereix ni taca si s’usa adequadament dins el seu contenidor de plàstic. S’elimina fàcilment de les mans rentant simplement amb aigua i sabó. Cal fer notar que aquesta pasta no té una bona resposta damunt de paper o tela doncs xupa l’aigua del producte i fa taques.

La sorra màgica és molt divertida; segur que els nens i nenes quedaran satisfets manipulant i modelant amb òptims resultats, doncs el joc és d’alta qualitat.

Valors educatius i de salut

A nivell pedagògic la sorra màgica és adient per el desenvolupament del sentit del tacte. Estimula la vessant creativa i la imaginació dels infants. Aquesta pasta, d’elevada plasticitat, posa els infants en contacte amb la pràctica del modelatge, podent fer figures planes o contribuint a donar els primers passos per a la comprensió del volum i els objectes en 3 dimensions.

Finalment apuntarem que  la sorra màgica es pot fer servir a les escoles amb finalitats educatives, i també és apte per usos terapèutics. Finalment direm que els estudiants i adults la fan servir en el camp de l’art i disseny per elaborar maquetes i prototips.

• Quan jugar: es pot utilitzar en qualsevol època de l’any i en qualsevol circumstància, inclús en situació de malaltia i repòs. Es requereix, preferentment, una superfície llisa i plana perquè el contenidor tingui estabilitat. Es poden comprar tant la sorra com les eines per separat.
  • Com compartir el joc: indicat per jugar sol o acompanyat. És apte per crear complicitats entre pares i fills, terapeuta i pacient, mestra i alumnes...
  • On i com guardar-lo: es presenta en diferents formats, un d’iniciació i un altre més complet en una caixa que conté tot el material. Es pot mantenir ordenat en qualsevol prestatgeria. Tenir cura i llegir les instruccions a l’hora de guardar la sorra. Recordem què és important no exposar-la al sol ni guardar-la en cap recipient hermètic, ja que necessita oxigen per respirar.

Publicació:  10/08/2023 Última modificació:  26/04/2024
joc · creativitat
marinva_logo
Marinva

A Marinva portem més de 26 anys transformant persones i organitzacions a través del joc, com a element provocador d’innovació i canvi.

LLoc web

No te la juguis! Compra joguines amb segell de qualitat

No te la juguis! Compra joguines amb segell de qualitat

El joc és un aspecte essencial del desenvolupament infantil. Les joguines són recursos molt útils per estimular el joc dels infants, però a l’hora d’escollir-les, s’ha de protegir la salut i la seguretat dels més petits tot seguint unes senzilles recomanacions.

Quina és la joguina perfecta per al meu fill?

Quina és la joguina perfecta per al meu fill?

Consulta alguns dels jocs i joguines més adequades per grups d’edat en els nens i quines capacitats i aptituds potencien en cada etapa.

El joc en els nadons

El joc en els nadons

Durant el primer any de vida, el nen juga explorant i interactua amb el món que el rodeja amb els cinc sentits per comprendre’l. La major part del seu joc consisteix en agafar objectes i posar-se’ls a la boca, agitar-los, colpejar-los o tirar-los.

El joc en els nens d’1 a 3 anys

El joc en els nens d’1 a 3 anys

Si quan el teu fill era un nadó ja el veies com un petit científic utilitzant els seus cinc sentits i descobrint el món que el rodeja, ara que ja té entre 1 i 3 anys és veritablement tot un enginyer, i tracta d’entendre com funcionen aquests objectes.