Modulmax és més que un joc, és una peça i mil figures!

Modulmax

Un divertit joc que et permetrà construir i gaudir sense limitacions experimentant i creant infinitat de construccions geomètriques i figures tridimensionals. No és un joc més; Modulmax és una peça i mil figures!

Característiques

• Fabricant: Modulmax Innova.
  • Creadors: Oriol Batiste, Xavier Batiste i Raimon Albiol.
  • Categoria: Construccions.
  • Edat: Per a petits, grans i molt grans! A partir dels 5 anys i fins que hom desitgi.
  • Nº jugadors: Es pot jugar individualment, en equip, en família..., a casa o a l’escola. No té un nombre determinat de jugadors, tot dependrà del nombre de peces disponible.
  • Temps de Joc: No hi ha un temps determinat per aquest tipus de  joc.

Capacitats que potencia:

• Coordinació ull-mà
  • Habilitat manual
  • Imaginació
  • Creativitat
  • Organització espacial
  • Activitat individual / associativa

Saber-ne més

Modulmax va néixer a l’entorn de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). És un joc de construcció basat en una única peça quadrada però asimètrica molt versàtil, que permet crear formes diferents i moltes combinacions. Es pot apilar o ajuntar per els seus costats obtenint diferents posicions i graus: 0º, 90º i 180º com si es tractés d’un trencaclosques.

Les peces són de plàstic, de 5 colors diferents, totes de mida idèntica i irrompibles. Es poden unir per tots els seus costats. L’encaix de la peça és molt precís afavorint el desenvolupament de la motricitat fina. El joc incorpora una clau que ajuda al desmuntatge i separació de les peces i un llibret d’instruccions amb les figures més representatives

Hi ha 3 tipus de dificultat a superar: l’habilitat motriu, l’organització de l’espai i la geometria i l’enginy conceptual. Les construccions poden ser fàcils però també es poden complicar tant com vulguem, construint prèviament mòduls –triangles, cubs o hexàgons- que després podrem combinar.

Modulmax estimula la imaginació, la creativitat i la fantasia. Podem veure com els infants utilitzen aquest joc de construcció d’una forma molt bàsica i senzilla, però també podem veure els joves i adults amb la experiència i motivació necessària per assolir grans reptes i obtenir resultats tan complexes que ens sorprendran!

Valors educatius i de salut

Modulmax ha estat dissenyat com una eina lúdica i educativa on es combinen la creativitat i la imaginació, la lògica i el raonament espacial i les habilitats de manipulació, especialment la coordinació ull-mà.

Aquest joc de construcció posa en joc la concentració dels jugadors, la persistència  i la precisió manual per aconseguir múltiples construccions amb 3D, afavorint el desenvolupament de la motricitat fina i la comprensió de la geometria. La seva complexitat creix sense límits juntament amb les habilitats i capacitats dels infants, els joves i també la gent gran.

• Quan jugar: joc versàtil que es pot jugar en qualsevol lloc i època de l’any. Només es requereix una superfície llisa; serveix des d’una taula fins el terra de qualsevol espai.
  • Com compartir el joc: indicat per jugar sol amb autonomia o bé jugar en grup. Es pot compartir en família o amics, a l’escola o a l’hospital.
  • On i com guardar-lo: es presenta en diferents formats, segons el nombre de peces. Hi ha des d’una caixa petita d’introducció amb 18 peces i 3 colors fins un contenidor gran de plàstic amb més de 100 peces i 5 colors. Les caixes permeten recollir les peces amb facilitat i mantenir l’ordre. Les peces es poden rentar.

Publicació:  10/08/2023 Última modificació:  25/04/2024
joc · creativitat
marinva_logo
Marinva

A Marinva portem més de 26 anys transformant persones i organitzacions a través del joc, com a element provocador d’innovació i canvi.

LLoc web

No te la juguis! Compra joguines amb segell de qualitat

No te la juguis! Compra joguines amb segell de qualitat

El joc és un aspecte essencial del desenvolupament infantil. Les joguines són recursos molt útils per estimular el joc dels infants, però a l’hora d’escollir-les, s’ha de protegir la salut i la seguretat dels més petits tot seguint unes senzilles recomanacions.

Quina és la joguina perfecta per al meu fill?

Quina és la joguina perfecta per al meu fill?

Consulta alguns dels jocs i joguines més adequades per grups d’edat en els nens i quines capacitats i aptituds potencien en cada etapa.

El joc en els nadons

El joc en els nadons

Durant el primer any de vida, el nen juga explorant i interactua amb el món que el rodeja amb els cinc sentits per comprendre’l. La major part del seu joc consisteix en agafar objectes i posar-se’ls a la boca, agitar-los, colpejar-los o tirar-los.

El joc en els nens d’1 a 3 anys

El joc en els nens d’1 a 3 anys

Si quan el teu fill era un nadó ja el veies com un petit científic utilitzant els seus cinc sentits i descobrint el món que el rodeja, ara que ja té entre 1 i 3 anys és veritablement tot un enginyer, i tracta d’entendre com funcionen aquests objectes.