Blocs sonors per fer parelles

• Fabricant: Guidecraft
  • Categoria: Joc de regles
  • Edat recomanada: +3 anys
  • Nº jugadors: individual o per petits grups
  • Temps de joc: 10’ a 15’ o fins que l’infant es cansi

Capacitats que potencia:

• Activitat individual o associativa
  • Atenció
  • Discriminació auditiva
  • Organització espacial
  • Memòria
Prepara’t per posar a prova la teva oïda.

La dinàmica és molt senzilla, ja que funciona igual que un joc de memòria visual, però en aquest cas, l’objectiu és fer parelles a partir del so de les peces. Es composa de 12 blocs de fusta i sis sons diferenciats. Cada bloc porta un mànec de plàstic tou per facilitar la seva manipulació. La base és acrílica i translúcida el que permet veure el que hi ha dins i facilitar l’autocorrecció. Els blocs es recullen sobre una base de fusta.

Un joc d’experimentació sonora que incitarà a l’infant a descobrir nous sons i posar atenció en reconèixer les diferències entre ells. La curiositat serà l’estímul a escoltar i cercar estratègies de reconeixement sonor. De forma autònoma podran començar a desxifrar quines són les parelles sonores entre tots els blocs i a imaginar quins poden ser els objectes que provoquen cada so determinat.

Més endavant, els podem animar a jugar a la memòria sonora, com si es tractés d’un joc de memòria visual. Comença el torn una de les persones jugadores i, agafant dues peces ha d’endevinar si fan el mateix so. Si reprodueixen el mateix so, la persona jugadora es queda les peces, però si no és el mateix, les deixem al seu lloc. La següent persona fa el mateix. Acaba el joc quan hem descobert totes les parelles.

Per saber-ne més

Podeu trobar molts blocs sonors tant de fusta com d’altres materials. Tanmateix, les peces de fusta, aconsegueixen uns millors sons i resulten més agradables al tacte.

La singularitat d’’aquest que us presentem és que, al oferir fer parelles de sons iguals, requereix per part de l’infant d’una atenció i sensibilitat auditiva més gran, estimulant així el seu sentit de l’oïda. A més, per suposat els sons son agradables propiciant l’ambient de recolliment i calma que es requereix.

Com que tot els sons son de percussió, serà fàcil jugar també a fer ritmes i acompanyar cançons que sapiguem.

Valors educatius i de salut

Els blocs sonors per fer parelles acompanyen al desenvolupament auditiu dels més petits, així com la memòria i la concentració.

Quan estem jugant a les parelles, necessitem concentrar-nos primer de tot per reconèixer el so que estem escoltant. A la vegada, hem de relacionar aquest so amb una altra parella, que possiblement ja hem escoltat en torns anteriors obligant-nos a pensar i recordar en quina posició es troba la peça que necessitem.

No obstant, aquest joc és una gran companyia per despertar la curiositat. Una oportunitat per descobrir de forma lliure i experimentar amb el que els hi rodeja. Un joc que ens inicia en la música ja que estimula des de ben petits el sentit de l'oïda.

L’infant, a partir de l’experimentació podrà descobrir l’objectiu del joc trobant quins són els sons aparellats. La motivació d’entendre, apreciar i encertar les parelles, ens posarà mans a l’obra per aixecar les peces.

Joc recomanat per:

Marinva - Joc i educació