De família a família. Consells de pares i mares com vosaltres

guia-de-familia-a-familia

La guia “De família a família. Consells de pares i mares com vosaltres” ha estat elaborada por paresi mares, així com per membres d'associacions de pacients vinculades a l'Hospital Sant Joan de Déu.

El perquè d'aquesta guia

A més, criar i cuidar a un nen amb necessitats especials fa que tota la família tingui un conjunt especial de necessitats.

Són molts els factors que la majoria d'aquestes famílies tenen en comú i que són presents independentment del diagnòstic del nen/a.

La guia De família a família. Consells d'altres pares i mares com vosaltres és el resultat de la recopilació de consells i reomendaciones que pares i mares donen a altres famílies en les diferents fases del procés de la malaltia, des del coneixement que els dona l'experiència d'haver passat, i estar passant, per aquestes mateixes circumstàncies.

El contingut s'ha elaborat mitjançant metodologies design thinking i quantitatives.

L'edició ha comptat amb l'ajuda de Janssen.

metodologia-participativa

Pots llegir la guia en aquest enllaç o descargarla en PDF

Publicació:  04/09/2023 Última modificació:  03/11/2023
malaltia crònica · guia · discapacitat
Escola de Salut SJD
Promoció i educació per a la salut dirigides a les futures mares, els infants, els adolescents i les seves famílies. Coneix-nos

Petits canvis per menjar millor

Petits canvis per menjar millor

L'Agència de Salut Pública de Catalunya presenta la nova guia alimentària "Petits canvis per menjar millor", amb materials divulgatius que l'acompanyen i sota el lema "Cada petit canvi suma!".

L’alimentació saludable en l’etapa escolar

L’alimentació saludable en l’etapa escolar

Promoure una alimentació saludable durant la infància és un aspecte clau per assegurar un correcte creixement i desenvolupament dels nens.

Com conviu un nen amb un germà amb alguna mena de discapacitat?

Com conviu un nen amb un germà amb alguna mena de discapacitat?

Els germans d'un nen amb discapacitat també són especials, perquè experimentem sensacions i sentiments que poden ser difícils de comprendre per la resta de persones de la seva mateixa edat.

Quan neix un nadó amb un problema de salut: ajuts i prestacions

Quan neix un nadó amb un problema de salut: ajuts i prestacions

Quan neix un bebé amb una malaltia o amb un problema de salut greu, els progenitors es veuen obligats a realitzar tot una sèrie de reajustaments a la seva vida personal, familiar i fins i tot laboral. A aquest fet s'afegeix que és molt possible que no hagin tingut temps per a preparar-se.