Presentació del 13er Informe FAROS: L'ambient i el seu impacte en la salut maternoinfantil

L’ambient i el seu impacte en la salut maternoinfantil: a què ens enfrontem?. Una crida a la reflexió i a la sensibilització

Descripció

Acte de presentació del 13er Informe FAROS: "L'ambient i el seu impacte en la salut maternoinfantil. A què ens enfrentem? Una crida a la reflexió i a la sensibilitizació".

Amb les següents intervencions:

• La importància de protegir la salut infantil (Marie Noel Brune de l'OMS).
  • L'impacte de l'ambient en la salut dels nens: a què ens enfrentem? (Quique Bassat).
  • Perquè és important tenir cura del medi ambient? (a càrreg d'alumnes del Liceu Politècnic Sant Cugat).
  • Taula rodona: L'ambient i el seu impacte en la salut maternoinfantil (amb Quique Bassat, Lola Gómez, Marcelo Andrade, Coral Regí i Imma Marín).
  • Decàleg final, amb les claus de l'Informe (Elena Codina).
  • Presentació inicial, conclusions i agraïments finals (Arian Tarbal).

Públic destinatari

Qualsevol ciutadà/ana interessat/da en la temàtica.

Visualitza l'acte de presentació

Durada

1 hora

Articles i notícies relacionades

Els nens són més vulnerables a patir problemes de salut a conseqüència dels factors ambientals

En els factors ambientals trobem, a part de les variacions del clima, els contaminants de l'aire, les substàncies químiques, el soroll, els pesticides, el trànsit, entre altres. Els efectes que aquesta exposició als contaminants i factors ambientals tenen en la salut, queden reflectits en aquest article, sent els nens els qui patiran en major mesura les seves conseqüències.

Efectes de les onades de calor en els infants. Què es pot fer a les escoles?

Efectes de les onades de calor en els infants. Què es pot fer a les escoles?

Efectes del canvi climàtic a les escoles: onades de calor perjudiquen la salut i l'aprenentatge. Solucions inclouen vegetació i climatització adequada.

Impacte del canvi climàtic en l'activitat física

Impacte del canvi climàtic en l'activitat física

Aquest article parla sobre l'impacte del canvi climàtic en l'activitat física. El canvi climàtic té repercussions en les condicions dels entorns i els recursos que usem per a la pràctica d'alguns tipus d'esports o activitats.

Ciutats: efectes de l'exposició ambiental en la salut infantil

Ciutats: efectes de l'exposició ambiental en la salut infantil

Actualment, la majoria de les persones i nens viuen en ciutats, però, en moltes d’elles, una planificació del sòl i el transport urbans que dista molt de ser òptima comporta la contaminació d’aire, soroll, l’efecte illa de calor i la manca de zones verdes, la qual cosa és perjudicial per a la salut.

Activitats relacionades