Dona conduint un cotxe

Embaràs i conducció, com utilitzar el cinturó de seguretat?

Dona conduint un cotxe

Si sempre és important cordar-se el cinturó de seguretat quan es viatja en cotxe, durant l'embaràs cal recordar-ho de manera especial. Contràriament a la creença més estesa, aquest no fa cap mal al nadó si s'usa correctament.

Si bé sempre cal extremar la precaució a la carretera, durant l'embaràs és especialment important, ja que tal com recorda la Direcció General de Tràfic (DGT), són dues les vides que cal protegir. Un dels elements que mai s'ha d'oblidar i que ajuda molt a reduir la sinistralitat és, precisament, el cinturó de seguretat.

Hi ha moltes recomanacions equivocades circulant per la xarxa o en determinats fòrums, sobre com cordar-se el cinturó durant l'embaràs. No obstant això, moltes no tenen base, i en realitat posen en risc la vida de la mare i del nadó en cas d'accident.

La posició correcta per cordar el cinturó de seguretat durant l'embaràs és, en la banda inferior, tan ajustada com sigui possible a la part òssia dels malucs, per sota de l'abdomen. Mai la situïs per sobre la panxa. La banda superior del cinturó, la diagonal, s'ha de posar de dalt a baix, entre els pits i al voltant de l'abdomen. No portar el cinturó en cas d'accident no només et deixa exposada a tots els riscos que té ja de per si. A més, el risc de part prematur es duplica.

Es llista a continuació algunes de les mesures que mai has d'adoptar:

• No col·locar la banda inferior del cinturó darrere del cos, ni amb una cama per sobre. Li impedeixes fer correctament la funció si es produeix un accident.

• No deixis el cinturó folgat. Ajustar-lo no perjudicarà el nadó.

• No col·loquis un coixinet entre el cinturó i la panxa.

• Evita col·locar una mà entre el cinturó i el cos per tenir la sensació que queda més folgat, o lligar el cinturó a la roba amb una pinça. Si hi hagués una frenada brusca podries patir una lesió important.

No obstant això, sí que pots utilitzar algun dels accessoris que hi ha al mercat, especialment dissenyats perquè les embarassades puguin cordar-se el cinturó millor. El coixí amb cintes, el coixí amb Isofix i l'armilla guia poden ajudar-te a complir les premisses indicades anteriorment.

A més, el coixí de seguretat (airbag) per a l'acompanyant ha d'estar connectat, ja que pot prevenir de lesions molt greus si es produeix un xoc.

En cas de patir un petit accident, encara que aparentment sigui molt lleu, és important visitar al ginecòleg, perquè comprovi que tot està correcte.

Puc conduir estant embarassada?

En principi sí, però és prudent que tinguis present una sèrie d'indicacions:

• Realitza trajectes curts (o descansa sovint si el trajecte és llarg).

• Condueix relaxada i intenta no frenar bruscament.

• A partir de la setmana trenta, procura tenir sempre un acompanyant.

• Abandona la conducció immediatament si sents marejos, nàusees, etc.

Publicació:  21/02/2014 Última modificació:  25/07/2024
embarassada · viatjar
Promoció i educació per a la salut dirigides a les futures mares, els infants, els adolescents i les seves famílies. Coneix-nos

Durant l'embaràs, quin tipus de peix es pot menjar i quin no per evitar la injesta de mercuri?

El mercuri és un metall que en grans quantitats pot causar problemes en el cervell, pel que fa al desenvolupament dels nadons i els nens, i problemes en l'aprenentatge.

Què pots menjar durant aquestes festes si estàs embarassada?

Què pots menjar durant aquestes festes si estàs embarassada?

Ara que ja estem ficats de ple per Nadal, moltes dones embarassades, conscients que han de seguir una dieta sana i amb certes restriccions, es preguntaran què poden menjar i què no durant aquests dies. T'ho expliquem.

Consells per a un embaràs segur durant l'estiu

Consells per a un embaràs segur durant l'estiu

Ara que arriba la calor moltes embarassades es pregunten quins hàbits de salut han de seguir per assegurar un embaràs saludable. Segueix aquests consells i evita cops de calor, deshidratar-te i altres problemes relacionats amb la calor.

La importància dels micronutrients en la dieta de les embarassades

La importància dels micronutrients en la dieta de les embarassades

Els nutrients de la dieta són elements necessaris per al correcte funcionament del cos. Les darreres investigacions semblen demostrar que la dieta durant la gestació és important pel control metabòlic durant la vida.

Activitats relacionades