Tuppers saludables

Com fer un tupper saludable

Tuppers saludables

Si mengem fora de casa tots els dies és de molta ajuda planificar els menús. Una bona eina per a fer-ho és continuar aplicant el mètode del plat. Per a això has de tenir en compte que la meitat d'aquest hauria de ser verdura (alternant crua i cuita), un quart del plat hauria de ser el carbohidrat i la quarta part restant la proteïna. Pots combinar-ho com tu vulguis.

Existeixen tuppers de diferents grandàries i a vegades és difícil dimensionar bé les quantitats. Un truc pot ser posar tots els ingredients en un plat i d'aquí afegir-los al tupper. També podem separar el menjar en dos recipients. Un primer i un segon, per exemple.

Si no pots escalfar el tupper abans de consumir-ho, prioritza plats que es puguin consumir tant freds com calents, per exemple, amanida de pasta, amanida de llegums, hummus amb verdures, entrepans de pa integral complets, amanides…

Les amanides són una bona opció. Poden ser un primer o poden ser un plat únic, però per a això hem de fer-les completes: una part de carbohidrat (llegum, arròs o algun altre cereal, pasta, cuscús, etc.), una part de verdura (poden ser verdures crues o poden ser saltades per exemple carabassó, pebrot, bolets… sempre tenint en compte la temporada) i finalment una part de proteïna, especialment quan el carbohidrat és cereal o pasta (formatge, conserva de peix, encenalls de pernil, ou, etc.). Pensa a afegir-li algun ingredient que li aporti un toc umami, uns tomàquets deshidratats, unes olives negres, uns festucs que li donaran un toc cruixent, fins i tot alguna fruita de temporada. I recorda que, a nivell culinari, sempre serà millor portar l'amaniment en un recipient a part i servir-lo al moment.

Tingues en compte la seguretat alimentària: si no disposes de nevera, evita els aliments que puguin ser delicats en termes de seguretat alimentària, per exemple, el peix, l'ou i els derivats lactis.

Publicació:  09/04/2024 Última modificació:  09/04/2024
tupper · amanida
Fundació Alícia
Fundació Alicia

Fundació Alícia és un centre que investiga productes i processos gastronòmics; innovant i treballant per a millorar l’alimentació de les persones, posant especial atenció a les que tenen restriccions alimentàries i altres problemes de salut.

Lloc web

Receptes d'amanides, perfectes per a un estiu més fresc

Receptes d'amanides, perfectes per a un estiu més fresc

Amb la calor, les amanides són una forma ideal d'introduir als més petits en la cuina. Et proposem dues receptes d'amanides molt fàcils de preparar i boníssimes!

Videorecepta: Amanida cesar

Videorecepta: Amanida cesar

A l'hora de posar-nos a cuinar, és fonamental aplicar certes recomanacions d'higiene i de seguretat alimentària. Per això, a la recepta següent trobareu algunes de les principals pautes a seguir, tant adults com nens, a la cuina del nostre dia a dia.

Consells per al nen que s’emporta el tupper a l'escola

Consells per al nen que s’emporta el tupper a l'escola

Cada vegada són més els alumnes que s’enduen la carmanyola al centre escolar. És important planificar els menús i assegurar-se que el nen s'alimenti de manera sana i equilibrada.

A l'escola amb el tupper: què cal tenir en compte

A l'escola amb el tupper: què cal tenir en compte

El tupper és una alternativa utilitzada en l'àmbit escolar. Pot ser un recurs saludable si se segueixen els consells que et presentem en aquest article.