Que el coronavirus no t'aturi: consells per mantenir-se actius

Mare i fill fent exercici a casa. Freepik

Durant aquest període de confinament els dies es fan llargues i les estones assegudes eternes. Tot i estar a casa, no cal deixar de moure's!

Mantenir-se actius

Durant aquest període de confinament els dies es poden fer molt llargs i les estones d'avorriment i hores asseguts davant de les pantalles poden fer-se eternes.

Pot ser complicat per les famílies en les que els progenitors treballen, dedicar estones a estar amb els seus fills o filles.

Cal buscar doncs activitats autònomes tot i que també és una bona idea compartir una estona “activa” amb els infants ja que els grans també es passaran hores asseguts.

Cal doncs evitar estar molta estona asseguts sobretot davant d’una pantalla, cal aixecar-se i passejar per casa o inclús pujar i baixar escales.

Els jocs són una de les millors opcions. Evidentment dependrà de l'espai que tingueu disponible però sempre es poden buscar solucions.

Activitats amb moviment

Cal intentar incloure activitats on hi hagi moviment però també aquelles en els que músculs i articulacions  treballin. Recordeu que les activitats han de ser adaptades a les edats dels infants.

Hi ha activitats que es poden dur a terme dins i fora de casa, evidentment adaptant-les. Algunes opcions que podeu fer són:

• Alguns centres on els vostres fills realitzen activitats extraescolars regularment, permeten via online continuar fent algunes classes; assegureu-vos d'aquesta possibilitat.

• Activitats coreografiades: la música és la base. Existeixen dispositius on pots seguir una “coreo” a la televisió però si no “visca la imaginació!"

• Jocs: es pot jugar als clàssics jocs com saltar a la corda, a fet i amagar o al 1-2-3 pica paret. Aquest tipus de jocs et mantenen actiu.

• Pels més petits es poden practicar jocs de coordinació i d’agilitat amb material de fácil manipulació.

No tot ha de ser moviment, també es pot fer un treball articular i muscular i compartir-ho també amb els grans:

• Exercicis de flexibilitat.

• Activitats que requereixin l'ús de la força.

• Jocs o exercicis en els que es treballi l'equilibri.

Recorda que sempre cal ser progressiu en començar i en acabar l’activitat: inici suau i en acabar, no fer-ho de cop.

No oblidis que és important estar ben hidratat: cal beure aigua abans durant i després de l'activitat.

I per últim, recorda que les mesures d'higiene són essencials: rentar-se bé les mans, intentar que el material no vagi a la boca i rentar bé el material que es faci servir.

Publicació:  20/03/2020 Última modificació:  10/01/2024
coronavirus · confinament · exercici físic · activitat física
Medicina de la Educación Física y el Deporte. Mujer y Deporte
Eva Ferrer Vidal-Barraquer
Metgessa - Medicina de l'Educació Física i l'Esport - Esport i Dona Medicina de l'Esport

Per què és important que els nens practiquin la natació?

Per què és important que els nens practiquin la natació?

Nedar és un dels esports més complets que existeixen. Es un esport que ofereix beneficis a tres nivells, seguretat, salut i social.

El nen patós: per què alguns nens mostren més malaptesa que altres

El nen patós: per què alguns nens mostren més malaptesa que altres

Aproximadament un 6% dels nens tenen importants problemes de coordinació que poden interferir tant en el desenvolupament acadèmic com en la integració social. Que un nen mostri poca destresa no ha de ser motiu de preocupació llevat que aquesta interfereixi de forma visible en el desenvolupament, en les tasques i en el dia a dia.

Els beneficis de practicar activitat física i esport durant l'embaràs

Els beneficis de practicar activitat física i esport durant l'embaràs

Estàs embarassada i no saps si és convenient fer esport? L’exercici t’aportarà molts beneficis en el teu estat. Malgrat tot, has de saber quines són les activitats que pots practicar i com les has de realitzar.

El 'running' és un esport beneficiós per als nens. Ajuda'ls a aficionar-se!

El 'running' és un esport beneficiós per als nens. Ajuda'ls a aficionar-se!

Molts pares saben que córrer és molt beneficiós per als seus fills a partir dels 5 anys, però molts encara tenen dubtes sobre amb quina freqüència poden córrer, quin calçat han d'utilitzar, etc. En tot cas, el principal consell és que ha de ser una activitat plaent per a ells i no una obligació.

Activitats relacionades