"Help is in your hands", una eina digital per a l'estimulació primerenca de l'autisme

Mare amb la seva filla pentinant cabell

L'eina digital Help is in Your Hands (de l'anglès, «L'ajuda és a les teves mans») ja està disponible en llengua espanyola i d'accés totalment gratuït gràcies a l'adaptació que han realitzat la Fundació Autisme Mes Casadevall i l'Hospital Sant Joan de Déu Barcelona, amb la col·laboració de la Fundació «la Caixa» i l'assessorament de l'Institut MIND de la Universitat de Califòrnia-Davis.

Estratègies d'estimulació primerenca

Aquesta eina ha estat creada per l'Institut MIND de la Universitat de Califòrnia-Davis amb l'objectiu d'aportar a les famílies estratègies contrastades d'estimulació de nens i nenes diagnosticats amb autisme en edats primerenques, capaces de ser implementades en el dia a dia familiar.

Els continguts de la plataforma digital estan organitzats en quatre mòduls en els quals, a través de diferents vídeos que reprodueixen situacions reals que poden experimentar les famílies amb fills i filles petits amb autisme, exemplifiquen com es pot actuar aprofitant les activitats quotidianes per a ensenyar als nens a connectar, comunicar-se i aprendre.

L'eina digital Help is in Your Hands-HIIYH neix de les pràctiques basades en l'evidència del model Denver d'Atenció precoç de l'autisme per a ser implementada en contextos comunitaris i dirigida a les famílies.

Es tracta d'una eina que adapta el Model Denver d'atenció precoç per a nens i nenes amb autisme, per a implementar-ho en contextos i serveis comunitaris, perquè famílies i terapeutes puguin utilitzar-ho de manera senzilla i atractiva.

Qualsevol persona pot accedir a Help is in your  hands i obrir un compte de manera gratuïta en: https://es.helpisinyourhands.org/

Publicació:  08/02/2024 Última modificació:  08/02/2024
TEA · autisme
Promoció i educació per a la salut dirigides a les futures mares, els infants, els adolescents i les seves famílies. Coneix-nos

Les reines del camuflatge: nenes amb Trastorn de l'Espectre de l'Autisme (TEA)

Les reines del camuflatge: nenes amb Trastorn de l'Espectre de l'Autisme (TEA)

Tímides, inhibides, solitàries, ansioses, perfeccionistes, amants de la rutina, amb passions intenses.... Aquests són alguns dels qualificatius que reben les nenes amb Trastorn de l'Espectre de l'Autisme (TEA) abans d'arribar a un diagnòstic clínic.

L’adolescent amb trastorn de l’espectre de l’autisme

L’adolescent amb trastorn de l’espectre de l’autisme

Sovint molts pares es qüestionen com afrontaran els seus fills aquesta nova etapa de l’adolescència, com es mouran en el món social, com s’organitzaran amb les tasques acadèmiques o com s’ocuparan dels seus propis hàbits d’higiene i cura. Les respostes a aquestes preguntes es compliquen quan pensem en adolescents amb TEA.

Reptes a l'entorn escolar per als alumnes amb trastorns de l'espectre autista

Reptes a l'entorn escolar per als alumnes amb trastorns de l'espectre autista

L'entorn escolar, des de les primeres etapes comporta reptes per a tots els alumnes. No obstant això, els reptes als quals s'enfronten els alumnes amb TEA són majors amb l'arribada de la secundària a causa de les pròpies particularitats del trastorn.

Autisme, autista, TEA… anomenem-ho pel seu nom i entenguem la diversitat i singularitat dels signes d'alarma

El Dia Mundial de Conscienciació sobre l'Autisme ressalta la singularitat i diversitat de cada persona amb autisme. Esbrina a comprendre el TEA aquí.